جهان خسته و خسته که درها را به هم می زند، نوع ترسیده omicron


بروکسل – کشورهای سراسر جهان روز دوشنبه به دنبال حفظ نوع جدید omicron با ممنوعیت‌های سفر و محدودیت‌های بیشتر بودند، حتی با وجود نامشخص بودن پیامدهای آن برای همه‌گیری COVID-19. 19.

ژاپن اعلام کرده است که ورود همه بازدیدکنندگان خارجی را به حالت تعلیق در می آورد، در حالی که موارد جدیدی از این نوع که چند روز پیش توسط محققان در آفریقای جنوبی شناسایی شده بود، دور از هنگ کنگ، استرالیا و پرتغال ظاهر شد. مقامات پرتغالی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا برخی از عفونت ها ممکن است جزو اولین موارد گزارش شده انتقال محلی این نوع در خارج از جنوب آفریقا باشد.

هجوم موارد جدید، نگهداری یک جن را در بطری در دنیای جهانی شده از سفر و مرزهای باز تقریباً غیرممکن می کند.

با این حال، بسیاری تلاش کرده اند این کار را انجام دهند، حتی بر خلاف اصرار سازمان بهداشت جهانی، که خاطرنشان می کند که بسته شدن مرزها اغلب تأثیر محدودی دارد، اما می تواند ویرانگر زندگی و معیشت باشد. برخی استدلال می کنند که چنین محدودیت هایی هنوز هم می توانند زمان ارزشمندی را برای تجزیه و تحلیل انواع جدید فراهم کنند. اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد، از جمله اینکه آیا مسری تر است، به احتمال زیاد باعث بیماری جدی می شود یا احتمال بیشتری برای فرار از محافظت از واکسن وجود دارد.

در حالی که واکنش جهانی اولیه به COVID-19 به عنوان کند و کثیف مورد انتقاد قرار گرفت، پاسخ به نوع جدید سریع بود.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، با تمجید از سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، گفت: “این بار جهان نشان می دهد که در حال یادگیری است.” او گفت: “کارهای تحلیلی آفریقای جنوبی و شفافیت و به اشتراک گذاری نتایج برای ایجاد واکنش سریع جهانی ضروری بود. بدون شک زندگی بسیاری را نجات داده است.”

WHO همچنین آفریقای جنوبی و بوتسوانا را برای هشدار سریع به جهان در مورد حضور نوع جدید تحسین کرد – و بسیاری هشدار داده اند که آنها نباید به دلیل سرعت خود مجازات شوند، به خصوص به این دلیل که هرگز نمی توانند بدانند که نسخه جدید چه زمانی و کجا بوده است. اولین برش. بطرف بالا.

اما این مانع فون در لاین از فشار دادن اتحادیه اروپا 27 کشوری به سمت اعمال ممنوعیت فوری پروازهای هفت کشور آفریقای جنوبی – مشابه اقداماتی که توسط بسیاری از کشورها انجام شده است، نشده است.

مواردی در بلژیک، دانمارک و هلند گزارش شد، قبل از اینکه مقامات پرتغالی 13 مورد میکرون را در اعضای باشگاه فوتبال حرفه‌ای Belenenses شناسایی کنند. مقامات گزارش دادند که یکی از اعضا اخیرا به آفریقای جنوبی سفر کرده است. بازی آخر هفته مقابل بنفیکا در نیمه اول به دلیل کمبود بازیکن متوقف شد.

انزوا همچنین زمانی که پلیس نظامی هلند مجبور شد زوجی را که پس از مثبت شدن آزمایششان از هتلی که در آن نگهداری می‌شدند را ترک کرده و سوار هواپیما به مقصد اسپانیا شدند، دستگیر کند.

سخنگوی پترا فابر گفت: «قرنطینه اجباری نیست، اما فکر می‌کنیم همه مسئولانه عمل خواهند کرد.

هیچ شانسی وجود ندارد، ژاپن که هنوز هیچ مورد omicron را شناسایی نکرده است، مجدداً کنترل مرزی را که در اوایل ماه جاری برای بازدیدکنندگان تجاری کوتاه مدت، کارکنان خارجی متولد شده و کارمندان کاهش داده بود، پیشنهاد کرده است.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن درباره این اقدام که از روز سه شنبه آغاز می شود، گفت: «ما این اقدام را به عنوان یک اقدام احتیاطی فوری برای جلوگیری از وقوع بدترین سناریو در ژاپن انجام می دهیم. ژاپن مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی از همه کشورها بسته است.

اسرائیل تصمیم گرفت ورود اتباع خارجی را ممنوع کند و مراکش نیز اعلام کرد که از روز دوشنبه تمام پروازهای ورودی را به مدت دو هفته متوقف خواهد کرد.

علیرغم نگرانی جهانی، دانشمندان هشدار می دهند که هنوز مشخص نیست که آیا omicron ها هشداردهنده تر از نسخه های دیگر ویروس هستند که بیش از 5 میلیون نفر را کشته اند یا خیر. و در برخی از نقاط جهان، مقامات در جهت مخالف حرکت کرده اند.

در مالزی، مقامات در تلاش بوده اند تا بخشی از پل را که آن را به ایالت-شهر سنگاپور متصل می کند، بازگشایی کنند. و نیوزیلند اعلام کرده است که پس از ماه‌ها تعطیلی، به برنامه بازگشایی داخلی خود ادامه می‌دهد، اگرچه سفر از 9 کشور آفریقای جنوبی را نیز محدود کرده است.

نخست‌وزیر جاسیندا آردرن گفت که هیچ محدودیت دیگری را پیش‌بینی نمی‌کند و بارها، رستوران‌ها و ورزشگاه‌ها در اوکلند می‌توانند از اواخر روز پنجشنبه بازگشایی شوند و به قرنطینه ویروس کرونا که از ماه اوت آغاز شده بود پایان دهد.

آردرن گفت: «ما دو سال کووید را در وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط جهان گذراندیم و به نرخ پایین مرگ و میر، اقتصاد رو به رشد و نرخ بالای واکسیناسیون اشاره کردیم.

در همین حال، دکتر فرانسیس کالینز، مدیر مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، گفت که هنوز هیچ داده ای وجود ندارد که نشان دهد نوع جدید باعث بیماری شدیدتر از انواع قبلی COVID-19 می شود.

کالینز با تکرار برخی کارشناسان گفت که این اخبار مردم را وادار می کند تا تلاش خود را برای استفاده از ابزارهایی که در حال حاضر جهان در اختیار دارد، از جمله واکسیناسیون، تزریقات تقویت کننده و اقداماتی مانند پوشیدنی ها و ماسک های گاز، مضاعف کنند.

ایالات متحده از روز دوشنبه سفر از آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر آفریقای جنوبی را ممنوع خواهد کرد. دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا، درباره ممنوعیت برنامه «این هفته» شبکه ABC صحبت می‌کند.

طبق بیانیه کاخ سفید، فائوچی گفت که حدود دو هفته طول می کشد تا اطلاعات دقیق تر در مورد قابلیت انتقال، شدت و سایر ویژگی های omicron ها بدست آید.