یک واقعیت شگفت انگیز در مورد رژیم کتوژنیک کلاسیک

از شیرینکنندههای مجاز در کتوژنیک میتوان به استویا، اریتیتول، میوه جادو و سایر شیرینکنندههای کم کربوکسیل اشاره کرد. پزشکان توصیه میکنند بعد از هر شیردهی، یک لیوان آب نوشیده شود. دلیل آن نفخی است که ایجاد میکنند. اگر چه توصیه می شود رژیم کتوژنیک سالمی داشته باشید اما مصرف مواد گوشتی مانند سوسیس و کالباس مجاز است. در این رژیم، فرد مجاز به استفاده از ۵ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ تا ۳۰ درصد پروتئین و ۶۰ تا ۷۰ درصد چربیست. سبزی های مجاز در رژیم کتوژنیک کدامند؟ این سبزی کالری بسیار پایین و ویتامین کا بسیار بالایی دارد.

حدود 35 درصد از کل کالری دریافتی حد بالایی است. این برنامه با قابلیت کاهش وزن در زمان معقول و رساندن کمترین آسیب به بدن می تواند انتخاب مناسبی باشد، در صورتی که هم زمان کاهش وزن و هم تاثیر آن بر بدن برایمان در درجهی بالایی از اهمیت باشه. محبوبیت فراوانی دارد، زیرا از نظر فیبر غنی بوده و بهترین منبع پروتئین گیاهی است. رژیم کم کربوهیدرات و با چربی بالای کتوژنیک گیاهی بر مصرف مواد غذایی کامل، فرآوری نشده و گیاهی تمرکز دارد.

رژیم غذایی لاغری سریع لاغری حاصل از انجام این رژیم موقتی است و چربیسوز نیست؛ در واقع با کاهش میزان کالری دریافتی، بدن آب خود را از دست میدهد که موجب کاهش ناگهانی وزن میشود. حتی بسیاری از طرفداران رژیم کتو اعتراف می کنند که اگر رژیم به روش صحیح انجام نشود، می تواند برعکس عمل کرده و ناسالم باشد. می باشد. اختلال در رشد میان کودکان، به طور معمول ناشی از مصرف محدود و نا کافی پروتئین می باشد. علائم کتو فلو کمبود انرژی، کاهش عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، اختلال خواب، تهوع و یبوست است.

در حالت کتوز، بدن به جای سوزاندن قند برای تامین انرژی، چربی می سوزاند. خلاصه: برای ورود به کتوز، دریافت کربوهیدرات را به ترجیحاً زیر ۲۰ گرم در روز محدود کنید و مصرف چربی را افزایش دهید. کریستن کایزر، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی متدولوژیست هیوستون می گوید: “برخی افراد با ورود به حالت کتوز، احساس بیماری می کنند. به گفته دکتر ویس، بدن در هنگام کتوز، در حالت اسیدی تری قرار دارد، که ممکن است توانایی عملکرد بدن در اوج را، محدود کند. نکته: هنگام شروع رژیم کتو از سبزیجات غیر نشاسته ای استفاده کنید. الکترولیت های کتو: کاهش میزان الکترولیت در هنگام شروع رژیم کتو به دلیل کاهش وزن آب، رایج است.

برای درمان استرس خود می توانید از روش هایی همچون یوگا و یا مدیتیشن استفاده کنید و میزان استفاده از وسایل الکترونیکی نظیر موبایل را کاهش دهید. این حالت اگر بدون درمان باقی بمانده، می تواند کشنده باشد. سبزی که مثل باقی سبزیجات، فیبر زیاد و ویتامینهایی شامل سی و کا و تعداد زیادی مواد مغذی دارد. این ماهی در کشور ایران طرفداران زیادی دارد و چربی و کالری کمی دارد. محققا بر این باورند که تغییرات وزن مربوط به کتو می تواند به دلیل از دست دادن توده عضلانی در فرد باشد – به خصوص اگر شخصی بیش از حد پروتئین و چربی استفاده می نماید ممکن است وزن کم کند ، اما در واقع این کاهش وزند به معنای کاهش عضله زیادی در بدن او باشد . از دیگر عوارض تغییرات وزن ناشی از رژیم كتو، می توان به از دست دادن توده عضلانی اشاره کرد، به خصوص اگر شما چربی بیشتری نسبت به پروتئین مصرف کنید.

این برنامه غذایی، نقطه شروع بسیاری از افراد است چرا که نسبت به برنامه غذایی رژیم کتو محدودیت کمتری دارد اما همچنان میتواند نتایج مشابهی را ارائه دهد. اما دکتر ادوارد ویس دانشیار تغذیه و رژیم غذایی در دانشگاه سنت لوئیس، به این موضوع اعتقادی ندارد. مقدار دقیق مصرف کربوهیدرات، به شرایط بدنی شما و صلاحدید متخصص تغذیه بستگی دارد. روند کاهش وزن در افراد مختلف میتواند متفاوت باشد و این موضوع به سبک زندگی آن ها، به نوع انتظاراتی که از کاهش وزن خود دارند و همچنین به میزان وزن و شاخص توده بدن آن ها بستگی دارد. تابدیکس گفت: «کم کردن میزان کربوهیدرات معمولا زمینه را برای پرخوریِ آنها در جای ریزش مو در رژیم کتوژنیک علل و درمان دیگری فراهم میکند. این نوع رژیم میتواند ابزار مؤثری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع باشد. در طی قرن گذشته از رژیم کیتو به عنوان یک درمان طبیعی و حتی از بین بردن اختلالات عصبی و آسیبای شناختی مانند آلزایمر، صرع، اضطراب و افسردگی شدید استفاده شده است.

مطالعات نشان داده رژیم کتوژنیک با مکانیزم کاهش متابولیسم گلوکز و افزایش کتون بادیها میتواند روی درمان برخی از بیماریها اثر مفیدی داشته باشد. پزشکان معتقدند رژیم کتو می تواند در درمان بیماری صرع مفید باشد. رژیم های کتوژنیک حتی ممکنه فوایدی در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر داشته باشن(۲) ، ( ۳) ، ( ۴ ) ،( ۵) . رژیم های کتوژنیک برای کاهش وزن، عملکرد ورزشی و سلامت متابولیک معمولاً 60 تا 80 درصد کالری را از چربی تأمین می کنند.رژیم کتوژنیک کلاسیک که برای صرع آرتین دایت استفاده می شود.

این کار را تا جایی ادامه دهید که سس به غلظت دلخواه برسد. سپس این سس را به لوبیاها اضافه کرده و بگذارید جا بیفتد. در این غذاها معمولا از زیتون و روغن زیتون به عنوان سس و چاشنی غذا، از گندم به صورت نان و پاستا و از سبزیجات و غذاهای دریایی به وفوره استفاده میشه. مصرف انتی اکسیدان ها و مواد مغذی نیز افزایش مییابد و تمامی این موارد به جوانسازی مغز کمک میکنه و باعث میشه احتمال ابتلا به آلزایمر و افسردگی کاهش یابد و حتی باعث افزایش طول عمر بشه. از طرفی با مزایایی که برای سلامتی بدن ایجاد میکند احتمال سرطان را کاهش خواهد داد.

برخی دیگر از میوه های سالم شامل گیلاس، انگور، گریپ فروت، کیوی، لیمو، انبه، خربزه، زیتون، هلو، گلابی، آناناس، آلو و تمشک هستند. روغن ها مثل روغن آووکادو، روغن زیتون، روغن کنجد و … آب: مثل همیشه آب باید اصلیترین نوشیدنی شما باشد. و به دلیل محدود بودن مصرف شیر شما باید به اندازه کافی ماست و پنیر بخورید و یا به دنبال منابع کلسیمی باشید که لبنیاتی نیستند مانند شیر بادام که پایه ی گیاهی داره یا توفو که پنیر سویاه. برای مطابقت با رژیم کتوژنیک، نیاز است به انتخاب منابع کمکربوهیدرات و کم چربی گیاهی توجه شود. آنها منبع عالی از پروتئین گیاهی هستند.

این نان با انواع مختلفی از غلات و حبوبات جوانه زده، از جمله گندم، ارزن، جو، سویا و عدس ساخته شده است. از این سبزی میتوانید در انواع غذاها استفاده کنید، زیرا طعم خوبی به غذاها میدهد. از آنجا که پیشنهاد یکسانی برای همه وجود ندارد، سعی کنید به میزان کربوهیدراتی برگردید که به شما امکان میدهد طیف وسیعتری از غذاها را بخورید تا احساس محدودیت نداشته باشید، اما بتوانید وزن خود را حفظ کنید. نوار تست کتون در ابتدا برای افرادی که به دیابت نوع یک مبتلا بودند به کار گرفته شده بود تا مشخص شود که بدن در مرحله کتواسیدوز است یا خیر. پس اگر قصد دارید تا اطلاعات خود را در رابطه با نوار تست کتون افزایش دهید، پس تا انتها با ما همراه ما باشید. مساله مهمی که در مورد چهل روز تا لاغری وجود دارد ، مقاومت بدن در برابر تغییرات است.

رژیم کتوژنیک تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدراتو رژیم اَتکینز دارد (رژیم اتکینز یک رژیم لاغری سریعاست). کلم بروکلی یک سبزی است که هم به صورت خام و هم پخته مصرف میشود و طرفدار زیادی دارد. این ماده فوق العاده مغذی است. مصرف پروتئین بالا در رژیم کتو مزیت فوق العاده ویژهای است که علاوه بر جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات و ماهیچههای شما، از شلی و افتادگی آنها نیز جلوگیری مینماید. قرص ها نیز گاهی با شکر پوشیده شده اند. گاهی اوقات ممکن است استفراغ، ناراحتی دستگاه گوارش، خستگی زیاد و بی حالی وجود داشته باشد. توصیه می شود از منابع انرژی زای طبیعی، مانند چای سبز، قهوه ارگانیک یا گیاهان سازگار، برای مقابله با خستگی مصرف کنید. سطح پتاسیم، سدیم و منیزیم بدن در این دوره کاهش پیدا کرده و منجر به بروز علائم آنفولانزای کتوژنیک که شامل درد عضلانی، سر درد و خستگی است، می شود. این مسئله، مشکل تمام رژیم های غذایی مد روز است، اما به نظر می رسد كه با كتوز بسیار شایع تر باشد.

از آن جایی که این برنامه هیچ غذایی را حذف نمیکنه، میتونه برای عموم مردم بسیار آسان و قابل اجرا باشد و این به محبوبیت این برنامه وعده های مجازه استفاده نماید. ویس و همکارانش در مطالعه اخیر که در مجله Journal of Sports Medicine and Physical Fitness منتشر شد، دریافتند که شرکت کنندگان (دوچرخه سواران و دوندگان) در این مطالعه پس از گذشت 4 روز از رژیم کتو، در مقایسه با کسانی که 4 روز رژیم سرشار از کربوهیدرات را دنبال می کردند، عملکرد بدتری داشتند. مقداری که پخته شد، گوجه فرنگیهای فیله شده، سرکه، رب گوجه، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده و در ماهیتابه را میگذاریم. ابتدا پیاز را خلالی خرد کنید، بگذارید سرخ شود بعد مرغ، ادویه و نمک را اضافه نموده ، کمی تفت خورد یک فنجان آب اضافه کنید، بعد از مدتی که مرغ پخت ،قارچ خرد شده را داخل ماهی تابه می ریزید و بعد خامه ( که از قبل نصف استکان آب اضافه کرده اید ) را اضافه می کنید .

پیاز، سیر، گوشت چرخ کرده، سویا، جعفری و ادویه را در میکسر ریخته و مخلوط میکنیم. ادویه جات مانند رزماری، دارچین، زنجبیل، زردچوبه، انواع فلفل هندی و … حبوبات شامل انواع لوبیا، عدس، لپه، نخود سبز، نخود و … از سبزیجات دیگری که میتوان نام برد کنگر فرنگی، کلم، کرفس، بادمجان، تره فرنگی، کاهو، قارچ، تربچه، کدو حلوایی، لوبیا، شلغم و کدو سبز هستند. از نظر پزشکان، رژیم های غذایی پرچرب مانند رژیم کتو، ممکن است سطح کلسترول را بالا برد. فقط بخاطر داشته باشید که این دسته از مواد غذایی مقدار زیادی کربوهیدرات دارد و افرادی که رژیمهای کم کربوهیدرات یا کتوژنیک را دنبال میکنند باید آنها را با احتیاط مصرف کنند. جاش آکس می گوید: “آنفولانزای کتو به این دلیل اتفاق می افتد که بدن برای تامین انرژی، هیچ قندی (کربوهیدرات) در اختیار ندارد و باید از چربی استفاده کند.

هنگامی كه مصرف كربوهیدرات (مانند نان سبوس دار و پاستا) در رژیم غذایی به مقدار زیاد كاهش یابد، و با سایر غذاهای سرشار از فیبر مانند سبزیجات جایگزین نشود، اسهال اتفاق می افتد. این برنامه غذایی سرشار از میوهها و سبزیجات، غلات، غذاهای دریایی، آجیل و حبوبات و روغن زیتونه. رژیم کتوژنیک از جمله رژیمهایی است که نمیتوان مدت طولانی استفاده کرد و به محض قطع رژیم باعث وزن گیری مجدد می شود که البته این مشکل مختص این نوع رژیم غذایی به تنهایی نیست. در طول گذشت سال ها، طرفداران ادل متوجه تغییرات خفیف اما چشم گیری در استایل و بدن او شده بوند.

اگه متخص تغذیه ای چنین روشی رو برای شما به منظور لاغری توصیه کند، قبل از به کار گیری اون سعی کنید تضمین کافی از این روش به دست آورید. حداقل هفته ای دوبار از غذاهای دریایی و ماهی استفاده کنید استفاده مداوم و منظم از غذاهای دریایی و ماهی از واجبات این برنامه هستند این نکته را باید مورد توجه قرار داد که غذاهای دریایی و ماهی در صورتی بهترین تاثیر خود را در این برنامه خواهند داشت که به جای سرخ کردن با بخارپز شده اند تهیه شده باشه. در رژیم کتوژنیک بیشتر کالری ها (چیزی حدود ۷۵ درصد) با چربی تامین می شوند به همین خاطر افراد دنبال کننده رژیم کتو باید از محصولات حیوانی با چربی بالا مانند گوشت، کره و لبنیات پرچرب بهره ببرند. اسهال همچنین می تواند ناشی از عدم تحمل لبنیات یا شیرین کننده های مصنوعی باشد.

لوبیا و حبوبات سرشار از فیبر هستند ، و برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف بیشتر این ماده مغذی ممکن است در برابر سرطان روده بزرگ محافظت کننده باشد. این رژیم غذایی سرشار از غذاهای مفید برای قلب مانند سبزیجات، ماهی، میوه، غلات، روغن زیتون و آجیل است. غذاهای شیرین: نوشابه ، آب میوه، اسموتی ها، کیک، بستنی، آب نبات، و غیره. کتون ها، انرژی موردنیاز برای کارکرد قلب، کلیه و سایر عضلات را فراهم می کند و بدن از کتون به عنوان منبع انرژی برای کارکرد مغز استفاده می کند. یکی از مزیتهای قالبهای سیلیکونیاین است که، چربی به داخل سیلیکون جذب نمیشود و آنها را برای پخت کوکیها یا ذخیره روغن و روغن نارگیل ایدهآل میکند. چرا که این امکان وجود دارد که به جای کربوهیدرات از چربی استفاده شود. این گوشت منبع عالی از پروتئین است و دارای آهن بسیاری میباشد.

بسیاری از وبسایتها، وبلاگهای غذایی، برنامهها و کتابهای آشپزی نیز دستورالعملهای کتو پسند و ایدههای غذایی را ارائه میدهند که میتوانید از آنها برای ایجاد منوی دلخواه خود استفاده کنید. حتی در بعضی مواقع این کار نتیجه عکس داده و می تواند با پایین آوردن سوخت و ساز بدن شما، باعث افزایش وزن نیز شود. این کار باعث می شود که بدن قبل از حذف کامل کربوهیدرات، چربی بیشتری را بسوزاند. به عنوان مثال، ممکن است برای افراد مبتلا به لیپمی ناشی از چربی مناسب نباشد. برخی کودکان مبتلا به تشنج میتوانند مقدار تشنج خود را با دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص سرشار از چربی و دارای سطح پایین کربوهیدرات کاهش دهند. گردو بسیار مغذی و سرشار از فیبر و ویتامینها و مواد معدنی مختلف است. در حالی که تبلیغات با موضوع روشهای مختلف لاغر شدن، بازار خوبی را برای تهیهکنندگان و نویسندگان این برنامهها به ارمغان میآورد اما تحقیقات جدید نشان میدهند که اگر اضافه وزن ندارید، ضرر کاهش وزن از فایده آن به مراتب بیشتر است.

در لیست غذاهای سالم، گوشت طبیعی و پخته شده، یکی از مقویترین غذاهایی است میتوانید میل کنید. برای این کار، تنقلات شیرین را با غذاهایی که به طور طبیعی شیرین هستند مثل میوهها، جایگزین کنید. رنگهای فراوان مثل سبز، زرد و قرمز که ترد و شیرین هستند و آنتی اکسیدان و ویتامین سی فراوانی دارند. این میوه نه تنها خوش طعم است، بلکه فیبر، پتاسیم و ویتامین سی فراوانی نیز دارد. یک آجیل خوش طعم دیگری است که سلامت شما را تضمین میکند. این دانه خوش طعم نیز بسیار مغذی و دارای مقادیر زیادی از فیبر و منیزیم و سرشار از مواد مغذی است. شما می توانید با نوشیدن مقدار زیادی آب و خواب کافی، اثرات آنفولانزای کتو را به حداقل برسانید. گردو و آب لیموترش را به آن اضافه کرده و آن را سرو میکنیم. رژیم کتو به طور عمدی مصرف کربوهیدرات را کاهش میدهد تا بدن را تشویق به سوزاندن چربی کند.

توصیه می کنیم تا پایان مطلب متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات ذیل را دریابید. زیرا در این رژیم اولویت ما تنظیم هورمون هاست. با اغلب میوه ها تفاوت دارد زیرا به جای کربوهیدرات مقدار زیادی از چربیهای سالم دارد. به دلیل سالم بودن مواد غذایی مصرفی اش فواید زیادی داره. و کلسیم زیادی داره. همان طور که ذکر شد غذاهای سالم تاثیر مثبتی بر کارکرد مغز داره. مطالعات بر روی حیوانات نیز نشان داده اند رژیم کتو می تواند خواص ضد پیری، ضد التهابی و ضد سرطانی داشته باشد. از آنجایی که بیشتر بیماری های تیروئید توسط خودایمنی ایجاد می شود، بهترین رژیم غذایی برای کم کاری تیروئید بر جایگزینی غذاهای سمی مانند گلوتن، لبنیات، شکر و غذاهای تخمیر شده با غذاهای ضد التهابی تمرکز دارد. خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی این برنامه باعث میشود در کاهش غلظت اسیداوریک خون نیز موثر باشه.

پیاز طعم تند و قوی دارد و در بسیاری از غذاها نیز مورد استفاده قرار میگیرد. پیاز فواید فراوانی برای سلامت بدن شما دارد. استفاده از چربی های غیراشباع به جای چربی های اشباع شده و افزایش مصرف امگا 3 موجب کاهش چربی های بد خون و افزایش چربی های خوب خون میشه و تمامی این¬ها در سلامت قلب و عروق تاثیرگذارند. رژیم کتو (کتوژنیک)، یک رژیم با کربوهیدرات کم و چربی بالاست. • برشهای از سیب با کرهی بادام زمینی. هر انس این دانه حاوی 11 گرم فیبر و مقادیر قابل توجهی از منیزیم، منگنز، کلسیم و سایر مواد مغذی هستند. علیرغم آنکه چربی و کالری قابل توجهی دارند اما میتوانند به کاهش وزن شما کمک زیادی کنند. این تغییرات میتواند علائم چشمگیر و قابل توجهی را ایجاد کند و یا نشانهای از آن نداشته باشد.

در طول چهار هفته اول هر رژیم، شرکتکنندگان یکی از وعدههای غذایی سالم را دریافت کردند. این رژیم نشان میدهد که تغییرات سطوح هورمونهای بدن در طول روزهداری چگونه است. مصرف زیاد منابع پتاسیم فشار خون را کاهش میدهد و این برنامه را برای افراد دارای فشار خون بالا مناسب میسازه. اگر رژیم کتو به درستی دنبال شود، بسیاری از سبزیجات و منابع پروتئین حیوانی را در اختیار فرد قرار می دهد. همچنین منابع پروتئینی دیگری مانند تخم مرغ و تخم بلدرچین. همچنین وعده های غذایی که تخم مرغ دارند مثل املت یا تخم مرغ یا کالباس انتخاب مهمی هستند.

اگرچه رژیم تخم مرغ به کاهش وزن کمک می کند، اما ممکن است فرد با بازگشت به رژیم غذایی عادی وزن اضافه کند. توصیه میکنیم خواص این مواد خوراکی مفید را بشناسید و از آنها در رژیم غذایی خود استفاده کنید. کشک. از نصف پیمانه پروتئین آب پنیر در شیک یا ماست استفاده کنید تا پروتئین دریافتی روزانه خود را افزایش دهید . طرز تهیه: روی حرارت ملایم برای ۵ تا ۱۰ دقیقه برشته کنید تا کمی مغزپخت شود. پیازها را خرد کرده و همراه با روغن زیتون روی حرارت ملایم بگذارید تا طلایی بشه. برخی افراد تازه کار که این رژیم لاغری را انتخاب می کنند خیلی سریع و ناگهانی مصرف کربوهیدرات را قطع می کنند و مصرف چربی را افزایش می دهند؛ مثلا یک فردی که قصد دارد از این رژیم پیروی کند تا روز قبل در وعده صبحانه از غلات مصرف می کرد و نهار ساندویچ و پاستا، اما امروز به یکباره تصمیم می گیرد که این رژیم چاقی را شروع کند و فقط 25 گرم کربوهیدرات در روز می خورد!

در هر دوره ای که شما تصمیم به پیروی از این رژیم می گیرید، دورههای مختلفی با کربوهیدرات وجود دارد، که در هر دوره شاهد دریافت کربوهیدراتهای متفاوت خواهید بود. یک منبع عالی از مواد مغذی برای بدن. فیبر بسیار بالا و ترکیبات معدنی و مغذی زیاد آن بسیار برای بدن ضروری است. البته این رژیم راه حل دائمی برای کاهش وزن یا حفظ وزن پس از کاهش وزن نیست و بعد از رسیدن به وزن مطلوب داشتن رژیم تثبیت ضروری است.

نکته دیگر تامین پروتئین های ضروری بدن از طریق این رژیمه. یعنی استفاده از چربیها به عنوان سوخت، در اولویت بدن نیست. متخصصان تغذیه میگویند به همین دلیل است که رژیمهای غذایی که با شمارش کالری انجام میشود، اغلب پاسخگو نیست. نکته اصلی ترک رژیم کم کربوهیدرات این است که به آرامی آن را انجام دهید. یک پایه اصلی برای اغلب اسموتیها و افرادی که میخواهند وزن کم کنند. هنگامی که فرد رژیم کتوژنیک را رها کرده و بسیاری از وزن اصلی خود را بازیابی می کند، این بازگشت وزن ممکن است مانند قبل نبوده و فقط چربی باشد. اما در این رژیم غذایی دیگر با این مشکل مواجه نیستیم، زیرا اغلب کالری که استفاده می شود، از دست چربی ها می باشد.

این برنج خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد و در بسیاری از کشورها جزو مواد غذایی محبوب هست. این سبزی منبع عالی از ویتامینهای سی و کا و مقادیر مناسبی از پروتئین نسبت به سایر سبزیجات است. برخی از کارشناسان سلامت به دلیل عوارض جانبی ناخوشایند، خطرات سلامتی و ماهیت ناپایدار این رژیم، نسبت به آن هشدار می دهند. نمک دریا هیچ حسنی نسبت به نمک معمولی ندارد. تکه های مرغ را با نمک و فلفل مزه¬دار کرده و سپس با روغن سرخ کنید. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند 10 قوانین درباره رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده Meant To Be شکسته 1402 کمک کند. ᠎This data was  done by GSA C onte᠎nt G​en᠎er​ator D​em​oversi​on!