گیربکس چیست؛ هر آنچه درباره جعبهدنده باید بدانید وبلاگ کارنامه (3)

تارا در دو تیپ اتوماتیک و دندهای در اختیار مردم قرار گرفت که اتوماتیک آن طرفداران بیشتری دارد بااینحال در میان خودروهای اتوماتیک موجود گزینه چندان مناسبی نیست. تارا با قدرت بیشتری حرکت میکند و مصرف سوخت پایینتری دارد. متداولترین گیربکسهای خودکار در صنعت خودروسازی هستند و از چرخ دندههای خورشیدی سیارهای برای انتقال قدرت استفاده میکنند. بهعلاوه شتابگیری و تعویض بهموقع دنده در صورت آگاهی راننده در گیربکسهای دستی نسبت به گیربکسهای اتومات بهتر است. در گیربکسهای دوکلاچه دو کلاچ مجزا برای دندههای زوج و فرد وجود دارد تا به این ترتیب زمان تعویض دندهها کاهش یابد. درباره مقایسه تارا اتوماتیک با شاهین دندهای باید بگوییم که این ۲ ماشین، هر دو بدنه سدان دارد و برای یک خانواده ۵ نفره مناسب هستند. اگر دوست دارید، خودروی شما سانروف داشته باشد، باید شاهین بخرید، چون تارا دندهای سانروف ندارد. تارا با توان ۱۱۰ اسب بخار کار میکند، ولی قدرت کوییک ۸۷ اسب بخار است. موتور تارا از نوع ارتقا یافته است و با قدرت ۱۴۵ اسب بخار کار میکند. گیربکس ها برای انتقال انرژی از یک منبع قدرت دوار به منبع دیگر استفاده می شوند و در خودروها، توربین ها و ماشین آلات سنگین یافت می شوند. .


روغن موتور خودرو

برای سفارش و خرید گیربکس صنعتی با رها گیربکس در ارتباط باشید. هر خودرویی برای حرکت نیاز به یک عامل تولید کننده نیرو و یک عامل انتقال دهنده آن دارد. اما به هر حال در شرایط واقعی و کاربردی که اکثر مشتریان ایرانی در سطح شهرها با آن روبرو هستند، این دو خودرو عملکرد یکسانی از لحاظ شتاب و چابکی دارند. حتما در جاده ها دقت کرده اید که در سرازیری در حال حرکت با دنده 5 می باشد که ناگهان به سربالایی می رسید ، در این هنگام با افزایش پدال گاز و مصرف دوبرابری بنزین می توانید از کاهش سرعت جلوگیری کنید ؛ ولی با افزایش شیب سربالایی دیگر با افزایش فشار بر پدال گاز نمی توانید از کاهش سرعتتان جلوگیری کنید ، در این حالت ، موتور خودروی شما نمی تواند با نسبت انتقال نیم ، چرخ های خودرو را با سرعت دو برابر بچرخاند و دائما از سرعت شما کاسته می شود تا اینکه دنده معکوس استفاده کنید ( منظور از دنده معکوس ، کم کردن دنده می باشد یعنی از 5 به 4 ، یا از 4 به 3 و الی آخر ) وقتی دنده معکوس کرده و دنده را از 5 به 4 تعویض کردید.


خودرو دنا پلاس

نحوه هل دادن ماشین اتومات - گیربکس را منفجر نکنید - گیربکس آپ حتما تا به حال به حرکت کامیون ها دقت کرده اید که در شروع حرکت با وجود صدای دور موتور بالا، چرخ های آنها به کندی شتاب می گیرند و این پدیده به علت نسبت انتقال بالای دنده یک آنها می باشد زیرا طراحان گیربکس کامیون باید نسبت انتقال گیربکس را به قدری بالا ببرند تا کامیون بتواند با چند تن بار ، در سربالایی به حرکت درآید. میل ماهک رابط بین دسته دنده و ماهک است و راننده با حرکت دسته دنده در واقع میل ماهک را حرکت میدهد. همانطور که از نام این نوع گیربکس برمیآید، راننده بهصورت دستی عمل تعویض دنده را انجام میدهد و در خودرو نیز پدال کلاچ و دستهدنده وجود دارد. در این سیستم امکان تعویض دنده توسط راننده پیش از فعالیت سیستم خودکار وجود دارد. درباره معایب تارا باید بگوییم که در نسخه دندهای، سانروف و دوربین دنده عقب وجود ندارد. اگر قصد خرید اقساطی محصولات سایپا یا ایرانخودرو را دارید و بین این دو ماشین مردد هستید، در این مقاله درباره مقایسه شاهین دندهای با تارا دندهای و مقایسه شاهین اتوماتیک با تارا اتوماتیک صحبت میکنیم. در جدول زیر، میتوانید تفاوتهای تارا اتوماتیک و شاهین دندهای را بخوانید.


اگر تارا اتوماتیک را با خودروی اتوماتیک دیگر ایرانخودرو، یعنی دنا توربو پلاس اتوماتیک مقایسه میکنیم از تفاوت قیمتی آنها نسبت به امکانات و توانایی دو خودرو تعجب خواهیم کرد. بعضی از خریداران هم گفتهاند که بعد از خرید تارا و نصب امکانات جانبی، توانستهاند بدون هیچ مشکلی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر در جاده رانندگی کنند. امکانات رفاهی تارا شامل مواردی مثل فرمان برقی، دکمههای کنترلی، ایربگ، نمایشگر هفت اینچی لمسی، بلوتوث، دیلایت، آینههای جانبی برقی و پنجرههای برقی هستند. اشکال هندسی و خطوط شکسته بهکاررفته در چهره تارا تناسب چندانی با فرم ملایم نمای جانبی ندارد. از جمله این تجهیزات میتوان به گرمکن آینههای جانبی و سنسور نور و باران اشاره کرد. همچنین، از نظر وزنی، تارا سنگینتر است. در نهایت، مقایسه تارا و شاهین از نظر طراحی ظاهری برنده دقیقی ندارد و بیشتر به سلیقه شما برمیگردد که کدام خودرو را انتخاب کنید. در نهایت، بهتر است بدانید که با وجود افزایش قیمتها، بهترین و منطقیترین روش خرید تارا، خرید اقساطی معرفی خودروی جدید چینی‌ها معروف به پورشه گلکسی E8 جیلی – آکادمی مالی مسعود است.