احراز هویت آنلاین در ایران با چه سیستمهایی انجام میشود

فهرست مطالب

در کنترل فنی هم باید از دادهها و سیستمها در برابر کارکنان غیرمجاز محافظت کرد و هم نیاز به محافظت در برابر فعالیتهای مخرب کارمندان وجود دارد. نرم افزارهای ضد ویروسیا همان آنتی ویروس و ضد بدافزار از یک سازمان در برابر طیف وسیعی از نرم افزارهای مخرب شامل ویروسها، باجافزارها، و تروجانها محافظت میکنند. در فایلها یا کدها در حین باز شدنشان نظارت میشوند و رفتارهای مخرب برای جلوگیری از رسیدن تهدیدات به شبکه جستجو میشوند. کنترل دسترسی یا چیست ؟ سازمانها میتوانند با تعریف حد و مرزهایی در داخل شبکه خود، گامی فراتر در جهت افزایش امنیت شبکه برداشته و کنترل دسترسی را نیز بهبود دهند. محبوبیت این سبک تماشای فیلم و سریال تا جایی افزایش یافته که بسیاری از فیلمهای سینمایی قید فروش از طریق اکران در سینما را زدهاند و میخواهند به صورت اینترنتی اکران آنلاین داشته باشند. در سال اول تنها 10 نفر در این تیم فعال بودند و همان زمان یعنی سال 96 به یکتانت تغییر نام داد. ​​!

مدیریت کارکنان

همانطور که از نام آنها پیداست، فایروالها بین شبکههای بیرونی غیر قابل اعتماد و شبکههای داخلی مورد اعتماد به عنوان یک مانع عمل میکنند. دسترسی کنترل شده نظیر فقلها (رمزها)، احراز هویت زیستسنجی (بیومتریک) و سایر تمهیدات برای کنترل دسترسی در هر سازمانی یک امر ضروری به حساب میآید. ناگفته پیداست که قابل اطمینانترین عامل در اثبات هویت کاربر، ویژگیهای بیولوژیک او است، اما این روش یکی از پرهزینهترین روشها برای احراز هویت بهشمار میآید. فیلم آموزش امنیت شبکه های بی سیم (طول مدت: ۲ ساعت و ۳۷ دقیقه، مدرس: بهزاد داودنیا): این فرادرس برای متخصصان امنیت اطلاعات، مدیران شبکه و افراد علاقهمندی تدارک دیده شده است که قصد دارند در جهت افزایش ضریب امنیتی و تست نفوذ شبکههای وایرلس گام بردارند. فرا مقیاس یا همان قابلیت معماری یک شبکه برای مقیاسپذیری مناسب در صورت افزایش تقاضا در سیستم است. علاوه بر این، اهمیت روز افزون اینترنت اشیا () به معنی وابستگی بیشتر به شبکههای وایرلس خواهد بود که دامنه تهدیدها را افزایش میدهد و راهها و فرصتهای بیشتری را برای مرتکب شدن کلاهبرداری برای مجرممان فراهم میسازد.

با این حال هنوز فواید اینترنت ملی به صورت واضح و روشن اعلام نشده و گمانهزنیهای زیادی در ارتباط با آن وجود دارد؛ با این حال به گفته مسوولین، این طرح بهمعنی قطع ارتباط با اینترنت جهانی نیست و قرار است سرعت اینترنت ملی برای دسترسی به سایتهای داخلی بیشتر و قیمت آن نیز کمتر باشد. این دوره آموزشی برای افراد و علاقهمندانی که در خصوص شبکه آشنایی کافی را داشته و میخواهند مباحث امنیتی در این حوزه را یاد بگیرند، مناسب است. در کنترل دسترسی افراد یا گروهها و دستگاههایی تعیین میشوند که میتوانند به اپلیکیشنهای شبکه و سیستمها دسترسی داشته باشند و به این ترتیب از دسترسی غیرمجاز و احتمالاً تهدیدات امنیتی جلوگیری خواهد شد. اما این تمهیدات ممکن است برای متوقف کردن مجرمان سایبری و جلوگیری از دسترسی آنها به اطلاعات کاربران کافی نباشد. ادمینهای شبکه معمولاً مجموعهای از قوانین تعریف شده را پیکربندی میکنند که اجازه عبور ترافیک دادهها به داخل شبکه یا مسدود کردن آنها را تعیین میکنند. برای مثال، میتوان به مدیران (ادمینها) دسترسی کامل داد، اما امکان دسترسی آنها به برخی از پوشههای محرمانه را سلب یا از اتصال دستگاههای شخصی آنها به شبکه جلوگیری کرد. ادغام با محصولات مدیریت هویت و دسترسی (| ) میتواند منجر به شناسایی قطعی کاربر شود و در خط مشیهای کنترل دسترسی مبتنی بر نقش (-| ) نیز اطمینان حاصل میشود که شخص و دستگاه مربوطه اجازه دارند به دارایی مربوطه دسترسی داشته باشند.

پلتفرم های بومی

​​​​ !

همانطور که مشاهده کردید هر کدام از این وب سایتها بر روی موضوعات خاصی تمرکز کرده و جامعه هدف مشخصی دارند. امروزه فقط آنتی ویروس کافی نیست ویروس ها ، کرم ها و تروجان ها سعی در پخش شدن در شبکه دارند و می توانند روزها یا هفته ها در دستگاه های آلوده کمین کنند. این ابزار میتواند یک دستگاه تولید کننده رمز، یک کارت هوشمند یا حتی گوشی تلفن همراه شما باشد. همچنین، میتوانید قبل از رویداد، در حین و حتی پس از بسته شدن رویداد، یک ایمیل و اعلانهای فشار ارسال کنید. یک مجموعه آموزش امنیت شبکه نیز در سایت فرادرس موجود است که علاقهمندان به این حوزه میتوانند از دورههای آموزشی مختلف ارائه شده در آن استفاده کنند. در عوض این پلتفرم باید با سیستمها و ابزارهای موجود به خوبی یکپارچه شود و قابلیتهایش heerraad را ارائه دهد. مامورین رسیدگی به فناوری اطلاعات، توسعه دهندگان، مدیران و رهبری، بیشترین بهره را از این گواهینامه خواهند برد. این رفتارها شامل نحوه احراز هویت کاربران، تعیین سطح دسترسی آنها و همچنین شامل چگونگی پیادهسازی تغییرات در زیرساختها توسط اعضای کارکنان فناوری اطلاعات میشوند. چندین روش مختلف برای احراز هویت در ایمیل وجود دارد.