روش‌ها تا رژیم کتوژنیک برای لاغری کمی شناسایی

هویج حاوی مقدار قابل توجهی فیبر و مواد مغذی است و به خاطر میزان کربوهیدرات پایین معمولا کمترین تاثیری بر سطح قند خون دارد. برخی از محصولات غله مانند کینوا و گندم کامل که کمترین میزان کربوهیدرات را دارند ممکن است در میزان محدودی در نظر گرفته شوند. در مواردی، سسها و طعمدهندهها ممکن است حاوی مواد نگهدارنده، شکر، شورکنندهها، رنگها و مواد افزودنی دیگر باشند که مصرف بیش از حدشان ممکن است برای برخی افراد مضر باشد. رژیم کتوژنیک کلاسیک محتوي نسبت ۴ به ۱ از چربی به هیدراتکربن به علاوه پروتئین میباشد و ۹۰ درصد کالري موردنیاز در این رژیـم از چربـی تهیـه میشود. بنابراین، محصولات فرآوری شده را هم به لیست سیاه غذاهای ممنوعه در رژیم کتو اضافه کنید.

با حذف مواد غذایی ممنوعه در رژیم کتوژنیک باید جایگزین مناسبی برای آنها انتخاب کنید تا نیاز بدن تامین شود. به طور کلی ۷۵ درصد از مواد غذایی مورد مصرف در این رژیم را چربیها، ۲۰ درصد را پروتئینها و ۵ درصد را هم کربوهیدراتها شامل می شوند. حبوبات از غذاهای غیرمجاز در رژیم کتوژنیک است. رژیم غذایی کتو میتواند در هر ردۀ سنی برای همۀ افراد تجویز شود. برای ورود به شرایط کتوزیس، فرد می بایست روزانه کمتر از 20-50 گرم کربوهیدرات استفاده کند که این اتفاق مستلزم حذف برخی مواد از جمله غلات، شکلات ها و نوشیدنی های غیر الکلی از رژیم غذایی است. با این حال، همچنان باید توجه داشته باشید که مصرف کربوهیدرات به حداقل رسانده و به شکل روزانه کنترل شود. Content was generated by G SA Content Ge ne᠎rator DEMO .

اما با توجه به ترکیبات دیگر موجود در فلافل، میتوان آن را در رژیم کتوژنیک مصرف کرد، با این شرط که مقدار مصرف آن را به حداقل برسانید و به میزان کربوهیدرات کل روزانه خود نیز توجه کنید. رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD) که در آن بر جسب میزان فعالیت و ورزش، کربوهیدرات مصرفی افزایش مییابد. چرا که علاوه بر میزان کربوهیدرات پایین، خیار حاوی کمی گلیکمیک است. خیار در لیست غذاهای ممنوعه در رژیم کتوژنیک قرار نمیگیرد و برعکس مجاز و قابل مصرف است. کتونها در غیاب گلوکز سوخت مورد نیاز بدن را تامین میکنند. آیا ممکن است این رژیم غذایی عوارضی برای بدن داشته باشد؟ شاید در نظر اول اینطور به نظر نرسد اما رژیم کتو میتواند برای آکنه هم مفید باشد.

رژیم غذایی کتوژنیک یکی از روشهای شناخته شده برای لاغری است که تاثیر آن در کاهش وزن و بهبود سلامتی بدن اثبات شده است. کنترل بیماریهای متابولیکی نظیر دیابت، ارتباط نزدیکی با پیشگیری از ابتلا به سرطانهای دستگاه گوارش دارد. رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD) که مقدار کربوهیدرات بسیار کمی دارد و میزان پروتئین در آن متوسط است. گردو، پسته، دانه چیا، تخمه آفتابگردان و بادامزمینی را میشود در این رژیم مصرف کرد. در رژیم کتو معمولا توصیه میشود مصرف محصولات غذایی فرآوری شده را به حداقل برسانید و به جای آنها مواد غذایی تازه و کمتر فرآوری شده میل کنید. مصرف شکر خالص، شکر قهوهای، انواع شکرهای خام، عسل طبیعی، شیرینیها، کیکها، کوکیها و دسرهایی که با قند یا شکر درست شدند، نوشیدنیهای گازدار، آبمیوهها، نوشابهها و عصارههایی که شیرین کنندههای قندی به آنها اضافه شده باشد، شکلات، آب نبات، شربتها و سایر محصولات شیرین شده با قند در این رژیم ممنوع است.

در ابتدا بایستی گل کلمها را برش دهید و آنها در ظرفی بریزید. کدام مواد غذایی را میتوان در رژیم کتوژنیک حفظ کرد؟ بر اساس مطالعات صورتگرفته، فواید رژیم کتوژنیک استاندارد برای سلامتی بسیار است که ازجمله آنها میتوان به کنترل فشارخون بالا و جلوگیری از بیماری قلبیعروقی، کنترل بیماریهای متابولیک مزمن مانند دیابت و سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS)، کاهش وزن و همچنین کنترل بسیاری از بیماریهای اعصاب نظیر پارکینسون، صرع و آلزایمر اشاره کرد. پیاز حاوی مقدار قابل توجهی کربوهیدرات است، اما از طرفی مقدار مصرفی پیاز در یک وعده غذایی معمولا کم است و احتمالا تأثیر قابل توجهی بر سطح قند خون ندارد. با توجه به تعداد بسیار زیاد نویسندگان این سایت، درج اطلاعات تکمیلی، نقد و بررسی تمامی آنها، کاری زمانبر خواهد بود؛ لذا در صورتی که کاربران سایت برای مطلبی از نویسنده، از طریق صفحه «ارتباط با ما» درخواست دهند، تهیه و درج محتوای برای آن نویسنده در اولویت قرار خواهد گرفت.ضمنا اگر شما کاربر ارجمندِ سایت ایدهبوک، این نویسنده را می شناسید یا حتی اگر خود، نویسنده هستید و تمایل دارید با مطلبی جذاب و مفید، سایرین را به مطالعهی کتاب ترغیب و دعوت کنید، می توانید محتوای مورد نظرتان را از صفحه «ارتباط با ما» ارسال نمایید.

به این دلیل که غلات مانند گندم، جو، برنج، ذرت و سایر محصولات غله حاوی مقدار قابل توجهی کربوهیدرات هستند که میتواند باعث افزایش سطح قند خون و خروج از حالت کتوز شود. فصل ۱۴ (شکر بخورید و ببینید چه اتفاقی میافتد) آزمایشهای بیشتری را از بخش یودکین در کالج ملکه الیزابت، هم با حیوانات آزمایشی و هم با داوطلبان انسانی که از رژیمهای غذایی غنی از قند تغذیه میکردند، تشریح کرد. به جای مواد غذایی ممنوعه در رژیم کتوژنیک چه جایگزینی انتخاب کنیم؟ غلات و مواد نشاستهای به خاطر داشتن کربوهیدرات و قند جزء غذاهای ممنوعه در رژیم کتوژنیک هستند. سایت دکتر کرمانی نیز برای این که کاربران این مجموعه به خدمات و محصولات ارائه شده در سایت دسترسی راحتتری داشته باشند یک دستهبندی مناسب در نظر گرفته است.

درست است که این رژیم مزایای زیادی دارد اما سختی و چالشهای فراوانش برای همه قابل تحمل نیست. امکان اضافهکردن رژیم فستینگ به روند رژیم کتوژنیک هم وجود دارد و احتمالا باعث کاهش وزن سریعتر میشود اما باید درباره بهکارگیری آن در رژیم حتما با متخصص صحبت کنید. مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، نشان داد افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشتند، توانستند کاهش وزن خود را حفظ کنند زیرا در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی با کربوهیدرات بالاتر پیروی میکردند، حدود ۲۰۰ کالری اضافی در روز میسوزانند. مطالعه دیگری نشان داد افرادی که اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک میکنند سه برابر بیشتر و سریعتر از افرادی که با رژیمهای معمولی قصد لاغر شدن دارند، ورن از دست میدهند، در مطالعه قبلی این عدد ۲.۲ برابر ذکر شده بود.

رژیم کتوژنیک چرخه ای CKD: در این روش دوره های کوتاه بین رژیم خود فرد اجازه مصرف کربوهیدرات دارد، به عنوان مثال بعد از 5 روز محدودیت، 2 روز می تواند مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهد. مقدار مصرف آن در دوره کتو باید به حداقل برسد. شیر حاوی لاکتوز، یک نوع قند طبیعی است که در برخی افراد میتواند افزایش سطح قند خون را به همراه داشته باشد و باعث خروج از وضعیت کتوز شود. وقتی بدن در وضعیت کتوسیس قرار میگیرد قدرت سوزاندن چربی برای تولید انرژی افزایش پیدا میکند و حتی مقداری از چربی مصرفی هم به کتون تبدیل شده و در کبد ذخیره میشود که میتواند به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار بگیرد. در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی نباید مصرف شود؟

رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در سراسر جهان است که برای لاغری سریع و بهبود سلامت جسمی مورد استفاده قرار می گیرد. اما واقعیت این است که دانشمندان هنوز مشغول تحقیق روی رژیم غذایی کتوژنیک هستند و حقایق ناگفته زیادی در مورد آن وجود دارد بنابراین بهتر است قبل از این که نسبت به گرفتن این رژیم اقدام کنید با پزشک متخصص خود مشورت لازم را داشته باشید. اینکه کدام یکی از انواع رژیم کتوژنیک را انتخاب میکنید، کاملا به هدف شما بستگی دارد اما خوب رایجترین نوع، رژیم کتوژنیک استاندارد است که برای تازهکارها گزینهی خوبی محسوب میشود.

پس بدون تردید، از این فرصت برای خرید محصولات کتوژنیک با کیفیت و معتبر بهرهمند شوید و راهی جدید به سوی سلامتی و خوشبختی خود ایجاد کنید. سیب زمینی شیرین: برخی از آخرین چیزهایی که باید دوباره به رژیم غذایی پس از کتو اضافه کنید، نان سبوسدار غنی از کربوهیدرات، برنج قهوهای و سیبزمینی (از جمله سیبزمینی شیرین) است، زیرا حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است. رژیم غذایی کتوژنیک یک انتخاب عالی برای افرادی است که دچار اضافه وزن شدید یا دیابت هستند و یا به دنبال این هستند که وضعیت متابولیسمی بدن خود را بهبود ببخشند. در این مقاله، همه آنچه را که باید در مورد رژیمهای کتوژنیک بدانید را، از جمله نحوه شروع برای دستیابی به بهترین نتایج به طور ایمن و موثر یاد خواهید گرفت.

در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز همه چیزهایی را که باید درباره رژیم غذایی کتوژنیک بدانید از جمله میزان اثرگذاری، مزایا و معایب و خطرات آن بیان خواهیم نمود. اگر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اید، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز کاهش پیدا می کند، چربی ها جایگزین کربوهیدرات حذف شده می شوند و حدود 75 درصد کالری دریافتی از چربی هاست. علاوه بر استفاده از این رژیم در درمان و مدیریت بیماریهای گوناگون، از رژیم کتوژنیک برای لاغری و کاهش وزن نیز میتوان بهره برد (بخصوص در افراد دیابتی و افراد مبتلابه فشارخون بالا) که بهدلیل کمبودن کربوهیدرات در این رژیم است.

در این رژیم برخی از غذاها و مواد غذایی به دلیل کربوهیدرات بالا، ممنوع شمرده میشوند. این رژیم نخستین بار در ۲۰۰۳ میلادی مطرح شد و ایدهٔ استفاده از آن زمانی شکل گرفت که بیماران و والدینشان متوجه شدند، در فاز اولیهٔ شروع رژیم غذائی اتکینز معمولی، تشنجها متوقف میشوند. غذاهای رژیمی بدون قند: این غذاها هم فرآوری شدهاند و هم مواد نگهدارنده مضر زیادی در خود دارند. هدف اصلی این رژیم کاهش وزن سالم است و رژیم کتوژنیک برای چاق شدن استفاده نمیشود. فستینگ یا روزه داری اصطلاحی است که همه ما با مفهوم کلی آن آشنا هستیم و شامل پرهیز از دریافت کالری برای مدت زمان معینی است.